Pełna księgowość i księgowość
Na czym polega pełna księgowość, a na czym podstawowa
Jednym ze sposobów prowadzenia księgowości jest pełna księgowość. Pełna księgowość jest najbardziej skomplikowanym sposobem na ewidencjonowanie przychodów i kosztów firmy oraz jej stanu majątkowego. Jednak dzięki temu jest to także najdokładniejszy sposób, który pozwala na określenie kondycji przedsiębiorstwa.
Kto musi prowadzić pełną księgowość?
Nie wszystkie firmy zobowiązane są do prowadzenia pełnej księgowości. W prawie podatkowym dostępne są różne rodzaje rozliczania się z US, a dobre biuro księgowe powinno doradzić najlepszy jej rodzaj. Jednak niekiedy istnieje konieczność prowadzenia księgowości w ten sposób.
Kto musi prowadzić zatem pełną księgowość:
– spółki cywilne
– osoby fizyczne
– spółki jawne
– spółki partnerskie
Jednak założenie jest takie, że przychód za poprzedni rok wynosi co najmniej 1200000 euro. Oczywiście w przypadku działalności w Polsce chodzi o równowartość tej kwoty w złotówkach. Jeśli nie osiągnęło się takich przychodów, można wybrać inne formy rozliczenia. Z prostszymi formami rozliczania się z US jak podatkowa księga przychodów i rozchodów można sobie poradzić samodzielnie. Jednak pełna księgowość jest bardzo skomplikowana i warto wybrać dobre biuro księgowe Luboń.
Jakie korzyści niesie pełna księgowość?
Prowadzenie czegoś takiego jak pełna księgowość to tak naprawdę nie tylko koszty, które są minusem, ale także plusy. Dzięki szczegółowemu odnotowywaniu wszystkich wydatków i dochodów można w sposób jasny i klarowny określić przepływ gotówki przez firmę. Dzięki temu wiadomo, na co wydaje się pieniądze oraz gdzie najwięcej się zarobiło. Takie zestawienie można wyciągnąć z ewidencji przychodów i kosztów. Dodatkowo, biuro rachunkowe Luboń,w przypadku prowadzenia pełnej księgowości, powinno zadbać także o spis majątku oraz tego z jakich źródeł się go finansuje. Jest to istotne w przypadku dużych firm gdzie źródła finansowania mają ogromne znaczenie.
Szybki wgląd do wydatków firmy
Dzięki pełnej księgowości można bardzo szybko i łatwo dostrzec zmiany w wydatkach, sprawdzić, na jakim poziomie są zobowiązania firmy, czy wzięte kredyty spłaca się bez problemów, czy też jak rozwija się firma. Takie informacje nie zawsze bezpośrednio wynikają z książki przychodów i rozchodów. Jest to pewna przewaga pełnej księgowości. W przypadku tej formy rozliczeń niezbędne jest także przygotowywanie sprawozdań finansowych, które pokazują doskonale ruch finansowy. Wynika z tego, jakie piony działalności firmy zarabiają najwięcej, na co wydano najwięcej pieniędzy oraz ogólnie jaki jest poziom zarobku przedsiębiorstwa. Z takich sprawozdań można także wyliczyć koszt pracownika, jego zysk oraz określić czy opłaca się go zatrudniać.
Pełna księgowość jest dość skomplikowana, jednak jeśli zdecyduje się na dobre biuro rachunkowe, to nie powinno być problemów z prowadzeniem takiej księgowości, a jednak ma ona pewne plusy, które pozwalają lepiej prowadzić swoją firmę.